• تاریخ : ۲۴ام خرداد ۱۳۹۶
  • موضوع : آموزشی

در ماه می سال ۱۹۴۷ گزارشی از پیش بینی وضعیت آینده جهان در حوزه سفرهای فضایی، شهرنشینی و تولید انرژی منتشر انجام گرفت.

آفتاب: «هرلاند منچستر» در مقاله ای تحت عنوان «علم هرگز متوقف نمی شود»، علم را به چک سفیدی تعبیر انجامه بود که به همراه پیشرفت های گسترده‌ و بی‌نهایت روبه‌رو می‌شود.

مجله Popular Science در ماه می سال ۱۹۴۷ میلادی گزارشی منتشر انجامه و پیشرفت های علم بشر در حوزه های مختلف را پیش بینی انجام؛ در شصت و ششمین سالگرد انتشار این گزارش، آن را مرور می کنیم.

سفر فضایی

موشک های دور برد به همراه سرعت یک هزار و ۲۹ تا یک هزار و ۵۲۸ کیلومتر در تایم، در آینده سفرهای فضایی هستفاده خواهند انجام گرفت. موشک به همراهلستیک کوتاه برد V-2‌ آلمان به همراه سرعت ۱۸۳ کیلومتر در تایم، بهترین نمونه در زمان خود (۱۹۴۴ میلادی) محسوب می انجام گرفت.

راه های کمربندی در اطراف کلانشهرها

به همراه توجه به حجم عظیم ترافیک، شهرهای آینده در محاصره بزرگراه های تعداد طبقه درمی‌آیند.

کنترل آب و هوا

هواشناسان قادر به کنترل وضعیت به همراهرش خواهند بود و پوشش های پرده مانندی امکان دریافت اشعه خورشید و به همراهزتابش مجدد آن به آسمان را فراهم انجام میدهند.

مهار فتوسنتز گیاهان

به همراه کنترل فتوسنتز گیاهان می توان از انرژی خورشید برای تولید شکر، نشهسته، پروتئین، چربی و سلولز هستفاده انجام.

شبکه امواج مایکروویو ماه

به همراه هستفاده از امواج مایکروویو ماه، امکان رله امواج رادیو- تلویزیونی، تلفن، تلگراف و فکس فراهم می شود.

به همراهتری های اورانیومی

هستفاده از انرژی هسته ای در آینده افزایش یافته و می توان از این انرژی برای تولید برق هستفاده انجام.

منبع